ponedjeljak, 5. rujna 2016.

Halloween project 2015

My Halloween project for 2015. I wanted my mask to be scarier than last year and I guess I succeeded. It was a long process, with more parts and elements, but I also wanted it to be as cheap as possible and look great at the same time. Taking everything into consideration, I'd give it 4 out of 5 points.


Nakon priličnog uspjeha maske za Noć vještica iz prethodne godine (vidi ovdje), ohrabrio sam se malo zakomplicirati stvari. Opet sam koristio papier-mâché tehniku, a ovo je popis potrebnih materijala: alufolija, novinski papir, brašno, ljepljiva traka, karton, balon, ljepilo (pištolj za vruće lijepljenje), kuhinjski papir (ubrus), akrilne boje, dvije cjediljke za čaj, stari telefonski kabel, stara crna majica, crne rukavice, dvije deke od flisa. Ovako je na kraju ispala cijela maska:


Kao što se vidi, bilo je potrebno više od  dva glavna dijela (maska i rukavice). Iskoristio sam staru crnu majicu koju sam zašio tako da se vide samo oči i nosio je ispod maske, te dvije deke od flisa koje sam spojio sigurnosnicama (zihericama) tako da je jedna bila sprijeda, a druga straga. Njih sam poslije odvojio, oprao i sad se mogu ponovo koristiti za nešto drugo. Recikliranje i praktičnost u svemu! Što se tiče izdataka, imao sam sreću da je u Emmezeti bila akcija na flis deke, rukavice su najjeftiniji model iz Kika, a cjediljke za čaj sam relativno povoljno našao u Pevecu.

Izrada maske

Prvi dio izrade maske je jednak kao i onaj godinu prije. Uz pomoć alufolije odredite konture lica, izrežete mjesto za oči (cjediljke za čaj), postavite na balon veličine vaše glave i počnete lijepiti trake papira umočene u smjesu brašna i vode. Ostaviti da se suši (zbog ovog procesa je bolje sve ovo početi što ranije, a ne u zadnji tren, jer ima puno sušenja i eventualnog popravljanja).


Kad se maska u ovoj fazi stvrdnula, zalijepio sam cjediljke na mjesto za oči. Odmah sam iskoristio i drške tako što ih nisam uklonio, već blago savio i ostavio da strše poput ticala i sl. Jedina razlika od prošle maske je ta što sam ovaj put koristio pištolj za vruće lijepljenje i mislim da se više ne bih vraćao na neka druga ljepila. Jako volim koristiti i onu žutu ljepljivu traku za građevinske radove. Pomaže kad nešto trebate oblijepiti, a i lako se odljepljuje ako treba. Zatim su uslijedili detalji poput stare crne telefonske žice da dobijem efekt kao iz Predatora, te izrada malih grba i "nepravilnosti" na "lubanji" poput neke od rasa iz Zvjezdanih staza. To je bilo vrlo jednostavno - napravio sam kuglice, trakice i kljun od alufolije i zalijepio ih na određena mjesta na maski.


Zatim sam sve još jednom prekrio papirom već spomenutom tehnikom i ostavio da se osuši. Kad je maska bila potpuno suha (mislim da morate pričekati barem jedan dan), još jednom sam je istom tehnikom obložio bijelim kuhinjskim ubrusom zato da bi se moglo lakše crtati po njoj. Naravno, prije toga se opet mora dobro osušiti. Zatim odaberete boju za svoje "stvorenje" - ja sam opet uzeo kombinaciju kao i godinu prije toga, crveno-crnu. Iako maska izgleda poput nekog kukca, htio sam da ima "mesnati" izgled, kako bi djelovala strašnije. Koristio sam akrilne boje i prvo sam sve obojao u crveno, a zatim sam jako razrijedio crnu i samo vukao poteze po rubovima ili dijelovima koje sam želio istaknuti. Same cjediljke sam prebojao crnim flomasterom za sve površine i uopće nije smetalo za gledanje kroz njih.


Izrada rukavica

Dok sam deke koje sam koristio kao plašt mogao reciklirati, rukavice sam morao nepovratno uništiti. Koristeći papir-maše metodu napravio sam velike "nokte" u koje su mogli stati prsti, također sam ih obojao crvenom i rubove crnom akrilnom bojom. Zatim sam u njih natiskao ljepila (koje se može koristiti za tekstil) i stavio ih na prste rukavice. To može ispasti malo neuredno, jer morate paziti da vam i prsti ne ostanu zalijepljeni, a opet ne smijete dopustiti da se sve iznutra zalijepi pa da ih ne možete navući kasnije.


Konačan dojam

Dobra strana ove maske je ta što se zapravo više radi o kacigi koja pokriva gornji dio lica, tako da su vam nos i usta slobodni ako želite razgovarati, jesti ili piti. Jedino što svaki put morate podići tu majicu koju imate preko glave (jedini prorez je za oči), ali nije toliki problem ako ostavite malo više prostora. Što se tiče ostatka odjeće, možete nositi crnu majicu, crne hlače i crne cipele. I, naravno, paziti da deke ne budu predugačke, kako se ne bi vukle po podu (osim ako to baš želite).

Negativna strana je ta što je u njoj frakking pre-vru-će! Ako nosite naočale (što je izvedivo, budući da u maski iznad nosa i čela imate dovoljno mjesta zbog velikih "očiju"), onda je situacija još gora, jer se stalno magle. Čak i bez toga dovoljno je da se počnete znojiti po licu ili vas oči počnu peći, a ne možete si pomoći, pogotovo ako imate one rukavice. Zato sam tijekom večeri skinuo jednu rukavicu i tu ruku sakrio ispod plašta, a onda s drugom možete glumatati, mahati, što god... I na kraju večeri sam shvatio još jednu praktičnu stranu ove maske - bila je to maska 2in1! Kad sam skinuo "kacigu" i majicu koja mi je bila na glavi, zbog plašta, odnosno "odijela" mnogi su mislili da sam - svećenik!

Ocjena: 4/5 (samo zbog vrućine i znojenja - na to nisam računao tijekom izrade).

I za sam kraj ovog podužeg posta moram priznati da ne bih uskoro pokušavao nešto slično. Što se tiče ove godine, najbolje što sam mogao smisliti je Winter Soldier, što bih kao strastveni Marvelite volio izvesti, ali to onda nije strašna maska za Noć vještica, već cosplay. U svakom slučaju, vremena još ima, kao i radova ili projekata koje još mogu objaviti na ovom blogu.

Do čitanja,

Grdi



Nema komentara:

Objavi komentar