petak, 9. prosinca 2016.

DIY čestitke

Ako se dobro sjećam, otkako sam počeo crtati, također sam počeo izrađivati što god mi je palo na pamet, pa između ostalog i čestitke za razne prigode. Dosad sam ih napravio bezbroj, neke više, a neke manje maštovite. Budući da sam odnedavno počeo pisati ovaj blog, mogu vam predstaviti neke od najnovijih, jer sam tek nedavno počeo fotografirati svaki korak stvaranja bilo čega što odlučim napraviti. Ovim putem predstavit ću vam tri zadnje ovogodišnje čestitke.


Prva je rođendanska čestitka, iako tako ne izgleda. Inspirirana je maskom, odnosno kostimom za ovogodišnji Halloween, koji je slavljenik, kojem je čestitka bila namijenjena, nosio ove godine. Vrlo je jednostavna, crno-bijela. Nacrtao sam obrise kostima na bijeli papir, izrezao ih, te zalijepio na čestitku koju sam napravio od crnog hamer papira.


Na kraju je izgledala ovako:


Druga čestitka je napravljena prema želji prijateljice, koja je vidjela ovu prvu i zadala mi izazovan zadatak da napravim nešto inspirirano nekakvom proročicom ili slično. Nije mi dugo trebalo da osmislim koncept, jedino je izrada trala malo duže zbog sitnih detalja. Ideja je bila da napravim proročicu (gataru), koja drži kristalnu kuglu, ali da se ta kugla može odvojiti i da zapravo ona bude čestitka po kojoj se može pisati kad se otvori. Prvo sam nacrtao željeni lik oko prostora za kristalnu kuglu. Izrezao sam je i prenio oblik na hamer papir. Zarezao sam na mjestima gdje bi trebale biti njene ruke, te na postolju, tako da kristalna kugla može čvrsto stajati fiksirana na tri mjesta. Kugla se sastojala od dva dijela, tj. otvarala se tako da unutar nje stane poruka. Kad se zatvorila, izgledala je poput kugle koja se zatim mogla postaviti između njenih ruku.


Zatim sam prenio pojedine dijelove na kolaž i izrezao svaki posebno, te zalijepio na osnovni oblik, kao što se vidi na slici dolje. Jedino što sam nacrtao bio je nos, dio usta, dio uha, madež i nokti - sve ostalo je od kolaža.


Treća je također rođendanska čestitka, koja ujedno može poslužiti i kao igra. Izabrao sam, i iz bijelog papira izrezao pet simbola za sreću, ljubav, novac, zdravlje i uspjeh, te na hamer papiru, koji sam presavio triput, na srednjem dijelu izrezao djelomične krugove iste veličine, na koje sam nalijepio te simbole. Napravio sam nekoliko bijelih kartica na koje sam pobrkanim redoslijedom ispisao nazive tih simbola, te presavio čestitku i ubacio ih u sredinu (naravno da se među njima nalazi i kartica s točnim redoslijedom, čak dvije!). Kad se simboli "otvore", može se pročitati riječ, koja mora odgovarati zadanom simbolu. Znači, promiješate ili izaberete karticu, ubacite u srednji dio ispod simbola i onda svaki posebno otvarate kako biste vidjeli što će vam želja donijeti od onih pet nabrojanih stvari. Treći presavijeni dio je bio za prigodnu poruku kakve se inače pišu na čestitke.


Sve ove tehnike sam koristio i prije, ne samo u izradi čestitki. Za rezanje koristim obične škare i skalpel za papir, ali budući da se radi o manjim detaljima, jako dobro su mi došle i škarice poput onih za nokte. Koristio sam obično ljepilo za papir, te naravno papir, hamer papir i kolaž, koje oduvijek skupljam i često kupim tek tako da imam za prilike poput ovih.

Do sljedećeg projekta, ma kakav on bio,

Grdi ;-)

Nema komentara:

Objavi komentar