srijeda, 13. rujna 2017.

My polymer clay set

Let me finally present you my polymer clay set. Here you'll see everything I need for creating my little figures, keychains, badges and fridge magnets, including some examples of finished items. And, yes, as you can see, I keep everything in a shoe box. :-D


Ne sjećam se što me je konkretno privuklo oblikovanju predmeta od polimerne gline, ali vrlo brzo sam shvatio koliko je zabavno, te sam se potrudio nabaviti sve što bi mi moglo biti više ili manje potrebno, ovisi o tome što se izrađuje.

Prva na popisu bila je, naravno, polimerna glina, u ovom slučaju Staedlerova FIMO soft masa. Iskreno, ni ne znam prodaje li se na našim prostorima ikoja druga. Nisam odmah kupio sve boje, već kupujem one koje su mi za neki projekt potrebne. Inače, većinu materijala nabavljam u Hobby Artu, ali slučajno sam otkrio da je FIMO jeftiniji u Intersparu. I svakako trebate nabaviti one vrećice sa zatvaračem za vakumiranje hrane, koje jeftino možete naći u Yisku. U njima treba držati glinu koju niste iskoristili, tako što ćete je hermetički zatvoriti da se ne bi osušila.


Proučavajući tutoriale na YouTubeu shvatio sam da će mi također biti potrebna pomagala poput ovih koje vidite na idućoj slici. Radi se o malim valjcima i štapićima za obradu gline. Tu mi je puno pomogao eBay, pogotovo u pogledu cijene. Tamo sam našao ovaj prozirni valjak i drvene štapiće, te otad kupujem isključivo tamo. Istina, ponekad treba malo duže čekati, ali isplati se.


Nakon što sam odlučio praviti većinom privjeske za ključeve, bedževe i magnete za hladnjak, tako sam počeo naručivati i sve što mi je potrebno za to, kao što možete vidjeti na slici dolje. Umjesto žice odlučio sam koristiti spajalice. One mi služe za dijelove figurice koji strše, poput ruku, nogu, ušiju i sl., kako bi bili učvršćeni i ne bi se lako odlomili. Znam da nakon pečenja masa postaje vrlo čvrsta, ali ipak volim koristiti "armaturu" za svaki slučaj. Naravno, tu su i kliješta za rad s tim metalnim dijelovima. Njih sam nabavio u Lidlu i Pevecu. Kod pričvršćivanja magneta ne smije se zaboraviti i pištolj s vrućim ljepilom, koji bi i inače trebao biti sastavni dio materijala i potrepština jednog hobista.


Nakon pečenja predmete se može i prelakirati sa za to predviđenim lakom. Na slici vidite koji ja koristim. Nažalost, kad sam nedavno nešto izrađivao, primijetio sam da se ovaj prvi osušio ili, bolje rečeno, skorio. Na internetu sam pokušao naći neke metode pomoću kojih bi se mogao razrijediti i ponovo koristiti, ali nisam ništa našao. Još moram istražiti mogu li ga ikako spasiti.


Na kraju, možete koristi još ponešto od stvari koje inače imate u kući. Ako radite s više boja, morate stalno brisati prste kako se ne bi pomiješale i zamuljale vam predmet koji izrađujete, pogotovo kad sa tamjijih prelaziti na svjetlije tonove. Za to možete koristiti vlažne maramice. Možete čak i oprati ruke svaki put kad počinjete s novom bojom, ali mislim da vam ovo štedi i vodu i vrijeme. Nadalje, vaši prsti osim prljavštine mogu ostaviti i otiske, koji se mogu vidjeti i nakon pečenja, te tako pokvariti dojam. Zato možete koristiti aceton i one kozmetičke vatice, ali često su dovoljne i već spomenute vlažne maramice.


Od ostalih stvari tu je i papir za pečenje, koji je najviše pogodan za plosnate stvari poput bedževa i magneta za hladnjak. Trik je u tome da odmah počnete raditi na tom papiru, na njemu razvaljate masu i zajedno s njim stavite peći, te ga s lakoćom uklonite nakon svega. U početku nisam tako radio i ostajali su "ožiljci" od odlijepljivanja predmeta s površine na kojoj sam ga izrađivao, ali sad sam se već ispraksirao s ovom metodom i rezultati su zadovoljavajući.

Isto tako, ako radite figurice za koje morate potrošiti puno gline, najveći prijatelj vam treba biti aluminijska folija. Od nje možete napraviti kuglice za glavu ili tijelo, omotati je slojem gline i tako prilično uštedjeti (to možete vidjeti dolje na primjeru figurica Skellingtona i Meowtha). Prilikom pečenja će se ionako sve stvrdnuti i neće se ni znati da je osnova figurice zapravo od alu-folije. Nadalje, tu su i krede u boji, čijim mrvljenjem možete dobiti zanimljive efekte i nijanse. Njih možete nanositi starom četkicom za zube, s kojom također možete napraviti i razne uzorke. Za sitnije i preciznije detalje također možete koristiti i oštar skalpel.

Vjerojatno postoji još nešto što se može primijeniti prilikom izrade predmeta od polimerne gline, ali mislim da je i ovo više nego dovoljno za ono što meni trenutno treba. Za kraj možete još jednom vidjeti kako cijeli taj proces završi i uživati u izboru nekih od mojih djela:



Do idućeg projekta! ;-)

Nema komentara:

Objavi komentar