nedjelja, 28. svibnja 2017.

Zanimanje: digitalni ilustrator


Kad sam kao klinac u osnovnoj školi iz likovnog odgoja dobio zadatak nacrtati što želim biti kad odrastem, godinama sam crtao sebe pred slikarskim stalkom. Svi su se divili slici, ali ne i ideji iza nje. Tko uopće želi biti slikar? Kakva je to budućnost? I dok su ostali crtali policajce i vatrogasce, moje slike su uvijek bile s kistom u ruci.

Skočimo tridesetak godina u budućnost - radim "svakodnevan" posao koji nema veze s crtanjem. Toliko o mojem dječačkom snu! Ipak, uzevši sve u obzir, u ono vrijeme nije ni moglo drukčije, a i većina će vam reći da je bolje da danas šutite i budete sretni što uopće radite. I tako je moj san ostao samo to, iako dosta toga što me u prošlosti zaokupljalo danas radim iz hobija, kao što možete vidjeti i na ovom blogu.

Jedan od razloga zašto nisam potpuno nezadovoljan ishodom situacije je i taj što, iako imam neku vrstu talenta, zapravo ne posjedujem ono nešto što bi me razlikovalo od gomile ostalih, koji također imaju umjetničku crtu koju nisu istražili ili pretvorili u nešto prepoznatljivo. Većina njih radi obične poslove, a pritom iz hobija nešto crtaju, izrađuju, stvaraju. Među njima su i neki moji prijatelji, čiji hobiji i skriveni talenti su me ugodno iznenadili. Tko sam onda ja da tražim nešto više od toga?

I onda se, nakon svih tih godina, dogodio SFeraKon 2017 i predavanje "Digitalna ilustracija - Uvod, razvoj i napredak", koje je održala digitalna ilustratorica Kristina Bilota. Znate li onaj osjećaj kad godinama pokušavate otkriti što više možete o polju koje vas zanima, prvi samostalni pokušaji, prvi tutoriali i osjećaj izgubljenosti jer zapravo ne znate što činite? Imam osjećaj da bi mi još dva desetljeća prije slično predavanje i informacije koje sam dobio puno više pomogli i usmjerili me u nekom drugom pravcu. S druge strane, kažu da nikad nije kasno, pa naravno da sam zahvalan što sam ovakvo predavanje mogao poslušati ovako "kasno" u životu i eventualno primijeniti barem mali dio toga.

Bilo je govora o svemu - od samih početaka do posla koji ilustratorica trenutno radi. Dobio sam puno korisnih informacija i poveznica za razne stranice i slične autore. Nakon toga uslijedila je i neka vrsta radionice, tzv. sketchmeet, koju je vodio još jedan gost umjetnik Živko Kondić, gdje smo uz druženje s profesionalcima i amaterima mogli dobiti nove informacije, crtati, isprobati novi Wacom Companion tablet i razmijeniti adrese svojih društvenih mreža na kojima predstavljamo svoje radove.

Kad smo kod društvenih mreža, bilo je riječi i o tome koliko je to dobra promocija radova. Ja sam prvo imao deviantArt račun, kao i Facebook stranicu, ali sam kasnije počeo pisati ovaj blog, te otvorio račune na Instagramu i Twitteru. Jedino još nemam Tumblr, ali vjerujem da sam i ovako prilično dobro umrežen. Sad samo trebam naći dobitnu kombinaciju i pronaći odgovarajuću publiku. Trenutno najviše uspjeha imam na Instagramu i deviantArtu, te ponešto na Facebook stranici, ali i za to mogu najviše zahvaliti mojim FB prijateljima, bez kojih sam mogao ostati gotovo neprimijećen.

No, da se još malo vratim iskustvu sa SFeraKona. Koliko god sam bio zadivljen i ushićen, toliko sam bio i uplašen da sam negdje gdje možda i ne pripadam. Prvo, ni sam još ne znam što točno želim raditi - crtati olovkom ili markerima, crtati digitalne ilustracije, izrađivati predmete od polimerne gline, predmete od papira ili predmete koristeći glue gun - odnosno, ne želim se ograničiti na samo jednu mogućnost. Bojim se da to nekome, tko prvi put vidi moju galeriju, djeluje prilično nesređeno i razbacano. Npr. na deviantArtu imam jako malo followera, ali popriličan broj favouritea, i to zbog toga što netko voli samo neke stvari koje objavljujete (recimo, crteže), ali vas ne želi slijediti, jer objavljujete i nešto što ih ne zanima (npr. figurice od polimerne gline). Postoje dva rješenja: ili da se odlučim samo za jedan medij, ili da za svaki od njih napravim poseban račun. Ovo prvo ne želim učiniti,  a ovo drugo mi se čini prekomplicirano i zapravo nepotrebno.

Drugo, profesionalci koje sam tamo upoznao nisu samo došli s ulice i dobili posao u nekakvoj tvrtki za digitalne medije. Ne, uz svoj talent, oni imaju i neku vrstu odgovarajućeg obrazovanja. Znači,  osim što mislim da su bolji crtači od mene (ili su njihovi mediji prema mojem mišljenju prihvaćeniji i cijenjeniji), oni iza sebe imaju nekakve umjetničke škole i akademije. Osim toga, svi oni "amateri" na radionici su dvadesetak godina mlađi od mene i imaju više elana, inspiracije, ideja i mogućnosti nego što sam ih ja imao ili još uvijek imam. Ja nisam u stanju ostaviti ovaj posao koji mi otplaćuje kredit i donosi kruh na stol i koji, moram priznati, mi više ne odgovara u onoj mjeri u kojoj bi trebao (ne kažem da ne volim svoj posao, nego ne volim uvjete u kojima se on odvija), i baciti se u nešto nepoznato i neizvjesno kao što je svijet umjetnosti o kojem ne znam previše, osim što posjedujem kakav-takav talent kojim najviše zabavljam rodbinu i prijatelje. 

Možda su neki od vas stekli dojam da će ovaj tekst biti inspirativan, ali koliko god to predavanje i radionica jesu bili, očito su u meni probudili i onog nesretnog crva sumnje koji nikad neće otići. Sve ovo ne znači da s mukom crtam i stvaram što god već stvaram, već samo da to budi nezadovoljstvo što od svega toga najvjerojatnije neće biti ništa više od ovoga što već jest - moj doživotan hobi koji će s vremena na vrijeme imati svoje svijetle trenutke, ali mi neće osigurati uspješan financijski život i priliku da radim posao koji volim, a ne koji moram.

Bez obzira na sve, htio bih završiti ovaj post u što pozitivnijem tonu. To što me moja trenutna životna situacija natjerala na ovakav način razmišljanja, ne znači da mi ova predavanja nisu i pomogla. Donio sam neke nove planove, osmislo neke nove ideje i idem dalje, pa makar se radilo samo o hobiju. Ovdje su također i najvažnije adrese predavača, ukoliko vas zanimaju i želite ih pratiti:

Kristina Bilota 
http://www.kristinatoxicpanda.com
https://www.instagram.com/toxicpanda.art
http://kristinatoxicpanda.deviantart.com
https://m.facebook.com/t0xicpanda
https://mobile.twitter.com/t00xicpanda?lang=en

Živko Kondić
https://www.artstation.com/artist/zhille
https://www.instagram.com/zhillustrator
http://zilekondic.deviantart.com
https://m.facebook.com/zhillustrator
https://mobile.twitter.com/zhille?lang=en

Znam da je ovaj post moj najosobniji dosad, ali imao sam potrebu podijeliti s vama još nešto osim uobičajenih radova i nadam se da će se kakav-takav napredak ubrzo i primijetiti.

Do idućeg posta!

Nema komentara:

Objavi komentar