subota, 18. ožujka 2017.

Firestarter / Inkscape issue

This drawing of a Keith Flint look-alike in a chibi version was inspired by the "Your Face Sounds Familiar" ("Tvoje lice zvuči poznato", Croatia, Nova TV) contestant Nives Celsius and her brilliant performance of "Firestarter" by The Prodigy.



Najnoviji crtež inspiriran je nastupom Nives Celzijus u prošlotjednoj epizodi "Tvoje lice zvuči poznato" na Novoj TV. Neću ulaziti u to zašto nije pobijedila, ali nastup joj je bio savršen. Dobila je pjesmu "Firestarter" od grupe The Prodigy i odlično se uživjela u lik Keitha Flinta u spotu za navedenu pjesmu. Crtež je nastao kao i obično (uz jedan novi detalj o kojem ću pisati malo kasnije). Prvo je nacrtan običnom olovkom, a zatim obrađen kompjuterski. Zadovoljan sam kako je ispao, budući da u startu nisam znao kako će točno izgledati. Obično je u pitanju samo ideja, ali nikad u glavi ne vidim konačan izgled prije nego što ga zapravo završim.

Problem s Inkscapeom

Dakle, ovo je trebao biti prvi crtež napravljen u programu Inkscape, budući da mi je nekoliko puta rečeno da bih se trebao odmaknuti od Paint Shop Pro u kojem inače radim i napredovati, naučiti nešto novo i modernije. Zapravo je to odlična ideja, ali ja sam poznat po tome da ne volim mijenjati ono što poznajem i u čemu se lako snalazim. Također znam da bi time crteži bili kvalitetniji i da bi se takvim datotekama moglo lakše upravljati, tj. iskoristiti ih za više stvari kad bih to poželio.

Prvi problem je to što treba uložiti neko vrijeme za upoznavanje s programom, čitati i proučavati tutoriale, ići metodom pokušaja i pogrešaka i sl. Iskreno, teško nalazim volju za to, ali evo, počeo sam lagano. Ovaj crtež sam tako i započeo, pa čak sam počeo uviđati pozitivne strane, iako je inače relativno jednostavan proces izrade linearta trajao čak dva sata. E, pa tu je i stalo. Lineart je ispao gotovo savršeno, ali to je bilo sve.

Drugi i svi ostali problemi su mi pokvarili taj pozitivan dojam rada s Inkscapeom. Jednostavno se nisam snašao, nedostajale su mi opcije koje sam u PSP znao riješiti u sekundi. One možda negdje u programu i postoje, ali već sam toliko vremena potrošio da mi se nije dalo dalje pokušavati. Najviše sam zapeo kod problema s bojanjem. Sasvim jednostavna radnja popunjavanja bojom zatvorenih oblika u PSP-u ovdje se pretvorila u noćnu moru.

Što sam mogao učiniti? Upotrijebio sam gotov lineart, prebacio ga u PSP i tu dovršio posao u rekordnom roku. Da stvar bude još gora, nisam ga mogao usnimiti u Inkscapeu i onda otvoriti u PSP-u, već sam upotrijebio screen capture opciju i tako prebacio sliku. Znam, ne morate mi ništa govoriti, ponio sam se kao običan divljak, a ne umjetnik kakvim se predstavljam.

To sve ne znači da sam odustao od Inkscapea, samo će proces upoznavanja s njegovim opcijama trajati malo duže. Ima tu puno stvari koje se nadam da ću moći raditi kao u PSP-u, od odabira dijelova crteža i brisanja samo određenih dijelova do sjenčanja i ostalih efekata. Dok ne otkrijem sve to, vjerojatno ću i dalje koristiti PSP ili se snalaziti s kombinacijama koje mi padnu na pamet kad naiđem na neki problem.

Do idućeg crteža ili projekta! 

Nema komentara:

Objavi komentar