utorak, 8. studenoga 2016.

DIY Winter Soldier Halloween costume

My Halloween costume for 2016 - Marvel's Winter Soldier, aka Bucky Barnes! I know it's actually cosplay, and in the end, not a very good one, but at least I tried. I started with this project too late, the wig I had ordered didn't come on time, and I finished it literally a couple of hours before the Halloween party! So, it was kind of low-key, unfinished costume, but if you scroll down to the end of this post, you'll get to see how it should have looked like.


Moj dugo očekivani projekt za Noć vještica 2016. je napokon tu! Bucky Barnes, tj. Winter Soldier iz Marvelovih stripova i filmova, iako u osiromašenom, polovičnom stanju. Ukratko, prekasno sam počeo izrađivati sve što trebam, perika nije došla na vrijeme i neke detalje sam dovršavao doslovno sat-dva prije nego što sam morao krenuti na zabavu (da ne spominjem da sam, nakon što sam već došao, morao se vratiti kući po jedan dio koji sam zaboravio ponijeti). Ali čak i takav je jako dobro funkcionirao, stvarno sam bio iznenađen da su neke stvari koje sam zamislio funkcionirale. Ovo je moj tutorial u slikama kako izraditi neke najbitnije dijelove za Winter Sodliera, a ako ste nestrpljivi, možete odmah skočiti na kraj i vidjeti kako je zapravo sve trebalo izgledati. Otprilike... :-/

Materijali koji su mi bili potrebni za izradu:
- vreća za smeće (naravno, čista, iako pretpostavljam da i to može ovisiti o vašim sklonostima) :-P
- ljepljive trake (velike) - siva, crna i imitacija aluminija
- ljepljive trake (male "izolir" trake) - crna i crvena
- elastične crne vezice
- škare i skalpeli
- "čičak" zatvarači (nekome možda poznatije kao velcro trake)
- pištolj za vruće lijepljenje
- spužvasti materijal za pakiranje pošiljki (ili nešto slično tome)
- crne rukavice, kapa, sunčane naočale, crna majica...

"Metalnu" ruku sam radio prema prilično dobrom tutorialu koji sam našao na YouTubeu. Radi se iz tri dijela, kako bi se ruka mogla lakše pomicati. Lijevu podlakticu omotate vrećom za smeće i oblijepite ljepljivom trakom. Iako je vreća bila crna, ja sam izabrao sivu traku. Zapravo, aluminijsku sam našao tek tjedan prije, a prije nekoliko mjeseci sam kupio dva koluta sive, tako da sam je imao i više nego što mi je trebalo. Nisam znao da se može nabaviti i traka koja imitira aluminij ili krom, pa je ruka originalno trebala biti siva. U uputama su rekli da se može i prijeći srebrnom ili krom bojom u spreju, ali ionako za to ne bih imao vremena. U svakom slučaju, hvala Pevecu na (donekle skupljoj!) aluminijskoj traci (ovo nije reklama, samo shout-out). Nakon što ste oblijepili željeni dio, rasiječete ga škarama, te također uklonite višak vreće za smeće i dobijete nešto nalik na fotografiji dolje. Isto napravite i za nadlakticu (ponovite isti proces), a za zglob napravite nešto poput "koljena" na odvodima za kišnicu - ne znam kako bih to drukčije opisao. :-D  Konačan proizvod vidjet ćete na fotografijama malo niže.


E, sad ide najnezgodniji dio, koji će vam oduzeti najviše vremena u cijelom projektu - kako napraviti "krljušti" ili ljuske na vanjskom dijelu ruke. Da bi bila dovoljno jaka, radi se dupli sloj - prvo aluminijska traka, zatim na nju siva, te se triput presloži kao dolje na slici. U prvi red sam nalijepio tri, što znači da je za idući trebalo pet, kako bi se slagale prema cik-cak uzorku. Za podlakticu je išlo nešto lakše, dok je za nadlakticu bio problem zbog ramena, gdje se oblik deformira, odnosno blago zaokružuje. Za zglob nisam morao praviti te "ljuske", jer je to dio koji se savijao i većim dijelom je išao ispod nadlaktice i podlaktice, pa je on bio od aluminijske trake (ali se naborao zbog savijanja). Sve u svemu, ni sam ne znam koliko sam tih "ljuski" morao napraviti. Otprilike kažem 200, ali ne bih se čudio da ih je bilo i više.


Na idućoj slici vidite još jednom detalj slaganja "ljuski", te kako to u konačnici izgleda, s vanjske i unutrašnje strane. Moram još napomenuti da sam prije njihovog lijepljenja morao malo produžiti nadlakticu i podlakticu u obujmu, kako bi se preslagivala i mogla na kraju zakvačiti. To sam izveo sa sivom trakom (vidi se na desnoj slici dolje):


Jedan od prepoznatljivih simbola Winter Soldiera je i crvena zvijezda na ramenu. U uputama su je nacrtali crvenom akrilnom bojom i onda još podebljali s nekakvim sjajnim sredstvom. Ja sam iskoristio crvenu izolir-traku i vjerujem da je dobro ispalo, nije se vidjelo da je sastavljena od više dijelova.


Što se tiče sastavljanja nadlaktice i podlaktice, imam kliješta za "nitne" ili zakovice i mislio sam kako će to dobro ispasti i da će se lagano moći otkopčavati i zakopčavati. Nažalost, prevario sam se i morao sam pribjeći preporučenoj metodi iz uputa - na zatvarače na "čičak". Kao što se vidi iz priložene fotografije, zalijepio sam ih uz pomoć pištolja za toplo lijepljenje. Napravio sam malo duže i kraće trake, kako bi se mogao regulirati stisak (ovisno o tome kakvu bih majicu nosio ispod toga).


Ruka je u osnovi bila gotova, pa sam prešao na izradu maske. Budući da je ove godine sve bilo u znaku ljepljive trake (za razliku od prošle kad sam sve radio u papier-mâché tehnici), i maska je napravljena prema spomenutim uputama s YouTubea, ovaj put u crnoj boji. Lijepljena je s obje strane, a dijelovi koji su ostali izloženi su zarezani škarama i zalijepljeni tako da oblikuju blagu zakrivljenost maske i prate oblik lica. S unutrašnje strane su zalijepljena dva komada elastične trake koji su išli iza ušiju i tako držali masku.


Nakon toga mi je trebalo nešto na prednjem mjestu gdje su nos i usta, a da izgleda približno kao u filmu. Budući da su za taj dio upute bile komplicirane, tj. zahtijevale su nekakav materijal koji se zagrijava i oblikuje, odlučio sam potražiti nešto jednostavnije. Našao sam dio spužve ili nekog sličnog materijala koji se koristi za pakiranje pošiljki (tek ovog ljeta sam otkrio eBay, a budući da sam neizlječivi hoarder ili hrčak, skupljam sve što mi treba i ne treba), izrezao približan oblik kako sam ja to zamislio, te oblijepio crnom izolir-trakom, te gotov proizvod pričvrstio na masku pištoljem za vruće lijepljenje.


U međuvremenu sam obilazio "jeftine" trgovine poput KIK-a i Offertissime, koje inače znam posjetiti u potrazi za zanimljivim stvarima koje bih mogao iskoristiti u svojim projektima. Naišao sam na mali dječji pištolj po 7 kuna, ali kad sam se zatekao tamo, kupio sam sve osim toga, naravno... :-/ U pitanju je bio već 31. listopada (što znači da sam, kao što sam spomenuo, neke stvari doslovno izradio koji sat prije zabave) i nije mi se vraćalo u trgovinu, pa sam odlučio sam napraviti nekakav pištolj. Opet sam uzeo onu "spužvu" za pakiranje, zalijepio je u tri sloja, nacrtao siluetu nekakvog pištolja, izrezao i oblijepio ga crnom trakom. Nisam znao što mogu očekivati, ali mislim da je prilično dobro ispao. Još sam iskoristio sve materijale koje imam i uštedio čitavih 7 kuna! :-D


Na kraju je ostalo jedva vremena za lijevu rukavicu. Oko toga sam imao najmanje posla, zapravo sam improvizirao. U mnogim uputama treba cijelu oblijepiti aluminijskom ili kromiranom trakom, a u ovima prema kojima sam ja radio uopće nisu ništa mijenjali, nego su samo obukli najobičniju crnu. Ja sam je odlučio samo djelomično ukrasiti, tek toliko da barem malo podsjeća na mehaničku šaku. Desna rukavica mi, naravno, nije trebala, što je velik plus u odnosu na prošlu godinu, kad zbog velikih "kandži" nisam mogao previše koristiti niti jednu ruku.


U međuvremenu se pojavio jedan problem na koji nisam računao, niti sam našao rješenje za to u uputama. Dio za nadlakticu jednostavno nije mogao ostati na mjestu na ramenu i stalno se odvajao. Zato sam uzeo kratku crnu majicu i na nju prišio "čičak" zatvarač, kao i na unutrašnju stranu tog dijela za nadlakticu (kao što vidite na slici) i problem je bio riješen. U takvim slučajevima, kad ste već na cilju i odjednom nastane problem ne treba paničariti, već razmisliti što se može napraviti kad je već skoro sve gotovo. Doduše, zbog toga se malo promijenio plan vezan za odjeću, ali to ću spomenuti u zadnjem dijelu posta.


Za kraj sam također iskoristio i sunčane naočale koje inače nosim i koje su poslužile umjesto naočala ili vizira koji koristi Winter Soldier. Budući da izgledaju slično kao prava stvar, samo sam uz pomoć crne izolir-trake sakrio oznake marke naočala i normalno ih nosio kao dio maske. Znači, na slici dolje vidite sve što sam napravio kako bi kostim izgledao što prepoznatljivije:


Nažalost, dvije stvari koje sam također htio imati su nedostajale. Najvažnija je bila perika, a nešto manje važna je bila majica s logom Hydre koju sam također želio nositi. Dakle, na slici ispod možete vidjeti verziju koju sam nosio taj dan i verziju koju sam uspio iskompletirati tek nakon toga i koju nitko zapravo nije vidio.


Znači, prvi problem je bila perika. Uzdao sam se u to da ću uspjeti naći nešto slično barem tjedan dana prije Hallowena, i to ponajprije u Mülleru, gdje obično znaju imati dosta takvih stvari. I onda mi je 5.10. palo na pamet da bih mogao na eBayu potražiti nešto sličnije, a i jeftinije. Tako je i bilo. Našao, naručio, kad ono kažu dostava moguća u razdoblju od 19.10. do 10.11. Pa dobro, to je još uvijek bilo dovoljno vremena, pomislio sam. Ne mogu opisati koliko sam puta na dan obilazio poštanski sandučić i čekao obavijest o paketu. Kad je došla zadnja subota, bilo mi je jasno da od pošiljke neće biti ništa. Čak da je došla u ponedjeljak, ne bih je ni mogao podići taj dan, već u srijedu, znači totalni fail. Ali, kao što rekoh, nećemo paničariti, već vidjeti što se da spasiti. Na kraju sam nosio kapu, kao što vidite na slikama. Nije to bilo to, ali silom prilika je moralo proći. Eh, da, update za Müller - na kraju nisu ni oni imali takve perike, ali iskreno, ne bih ih ni kupio, jer su bile skuplje i bio bi to nepotreban trošak na koji nisam računao, a i što bih na kraju radio s dvije slične perike kad sve ovo završi?!

Zatim, spomenuta majica s logom Hydre... Dakle, ona nije bila potrebna, ali mi se svidjela ideja Buckya kao bivšeg agenta te ozloglašene organizacije, tim više što je to okosnica filmova o Kapetanu Americi. Inače imam majicu koja nema pravi Hydrin logo, već je to zapravo Cthulhu (izmišljeno biće koje je u svojim djelima osmislio pisac H. P. Lovecraft) u obliku znaka za Hydru, ali planirao sam iskoristiti tu besplatnu mogućnost. Osim toga, ljudi ne obaziru previše pažnje na te detalje i uvijek misle da je to na majici baš Hydra (govorim o vremenu kad sam tu majicu nosio na SFeraKon), a ljudi koji ne znaju niti za jedno niti za drugo misle da je u pitanju hobotnica. ;-) No, budući da sam na crnu "rolku", odnosno "bitlzicu" već obukao onu crnu majicu s ušivenim čičkom za rame, nisam htio (a zapravo niti mogao) preko nje obući još i ovu. Ideja je bila da na tu majicu uz pomoć akrilne boje u spreju nacrtam pravi Hydrin logo, ali to se sve događalo u ponedjeljak, kad nisam ni imao previše vremena, niti bi se boja stigla osušiti do navečer. Zato sam (na slici dolje) za potrebe snimanja ipak nekako obukao tu majicu da biste vidjeli kako je kostim zapravo trebao izgledati.

I ovo je zapravo konačan kostim kako sam ga zamislio. Sad kad vidim kako su dobro fotografije na kraju ispale, žao mi je što nisam sve stigao na vrijeme. No, s druge strane, isti ovaj kostim, budući da je zapravo u pitanju cosplay, također mogu nositi i na znanstveno-fantastičnim konvencijama, poput već spomenutog SFeraKona. Ne znam, vidjet ćemo još.


Konačni utisci i ocjena

Osim što bih ubuduće trebao ipak malo ranije početi s ovako kompliciranim projektima, imam još nekoliko zamjerki koje sam primijetio tijekom večeri, pa čak i nekih na koje nisam mogao računati. Neću spominjati da kostim nije kompletan bez određene jakne, dodataka na hlačama i čizama (ovo je više bio jednostavniji prikaz lika, a da ga fanovi ipak prepoznaju), jer to bi bilo više pitanje cosplaya, a ne Halloweena. Vjerujem da je i za te potrebe bio dovoljno zastrašujuć.

Dakle, problem je bio u spajanju ruke, tj. tijekom večeri su neki čičak-zatvarači popustili, tj. ono vruće ljepilo nije dovoljno dobro držalo. Sva sreća da sam ih postavio na više mjesta, pa se to nije primijetilo, niti je zapravo stvaralo veće probleme. Ne znam kako bih ih inače pričvrstio, a da ne uništim gornji sloj tih pločica. Iako, vidim da po uputama to i nije velik problem jer se ionako spaja s unutrašnje strane, a ruka se svejedno nije mogla baš preiše pomicati i otkriti mjesto spajanja.

Drugi problem je bio zapravo lako rješiv, ali sam ga u brzini zanemario. Nisam dobro pričvrstio elastične trakice na maski za lice, pa su se tijekom večeri jednostavno izvukle i nisu mogle držati masku zakvačenu za uši. To je moj propust, priznajem i da se lako riješiti.

Zadnji problem je inače problem pod kostimom ili maskom - znojenje. Znači, budući da je cijela ruka bila obložena vrećom i trakama, koža nije mogla disati i nakon skidanja tih dijelova ruka je bila potpuno mokra. Slično je bilo i s maskom na licu, iako sam uspio probušiti jedva vidljive proreze za zrak, a i povremeno sam je skinuo (ili je sama otpala zbog gore spomenutog problema, haha), pa to i nije bio prevelik problem. Znojio sam se i ispod kape, tako da mi je i glava, tj. kosa bila stalno mokra. Ne znam kako bi bilo s perikom, ali čini mi se da je malo prozračnija (iako vjerojatno ne bi bilo veće razlike).

Sve u svemu, moja ukupna ocjena od 1 do 5 bi bila 4! Da je sve bilo kompletno, mislim da bih zanemario to pretjerano znojenje (na to se u ovakvim slučajevima ne može previše utjecati) i dao peticu. U svakom slučaju sam zadivljen kako je dobro ruka ispala, tj. kako su se lijepo pločice složile i stvorile zanimljiv uzorak sličan pravom oklopu, te kako je ruka uz pomoć onog zgloba funkcionirala, dakle, mogla se prilično pomicati bez straha da će nešto otpasti. Tijekom večeri sam neprimjetno isprobavao jesu li svi dijelovi na svom mjestu i unatoč onom odljepljivanju nekih od čičaka, stvarno je sve bilo baš onako kako sam se nadao.

Što dalje?

Znam da većini ovo neće imati nekog smisla, ali kad osmislite nekakav projekt, crtež ili bilo što kreativno i to završite i "pustite u svijet", te kad reakcije na to završe, vi ste opet na početku, osjećate se prazno i želite ići dalje, ali bez obzira na inspiraciju za nešto novo, još neko vrijeme se vraćate tom projektu, proučavate slike, čitate komentare i razmišljate o vremenu kad vam se skoro cijeli svijet vrtio oko tog procesa nastajanja. Ova ideja mi je bila u glavi dvije godine i sad nemam pojma što bih mogao za idući Halloween. Ali zato ostaju druge stvari, ponajprije crteži, što znači da kreativni proces zapravo nikad ne prestaje.

Nema komentara:

Objavi komentar