srijeda, 7. lipnja 2017.

DIY comic book shoes

So far I've tried traditional drawings (pencil, ink, markers), digital art (Paint Shop Pro, Photoshop, Inkscape), sculpting with polymer clay, papier-mâché, papercraft, collage, glue gun crafts and other similar techniques, so why not try something with - decoupage? So-called "comic book shoes" seem to be in, so I made mine, with motives from Marvel's comics (Avengers, X-Men, Guardians of the Galaxy and Defenders). And don't worry, I didn't use real comic book pages, just prints of some pages I found on the internet.


Kao da sve ono čime se iz hobija bavim nije dovoljno (crtanje olovkom, tintom i markerima), digitalna ilustracija - Paint Shop Pro, Photoshop, Inkscape - oblikovanje polimernom glinom, papier-mache, rad s papirom, kolaž, rad s pištoljem za vruće lijepljenje i slične tehnike), na red je došao - decoupage! I to ne bilo kakav, već projekt tipa "comic book shoes", gdje obične patike ukrasite stranicama svog omiljenog stripa. Naravno da sam izabrao Marvelove stripove tipa Avengers, X-Men, Guardians of the Galaxy i Defenders.

Kao i inače kod mojih projekata, više vremena je otišlo na pripreme nego na sam proces izrade. Uspio sam naći relativno jeftine bijele patike i to je zapravo bio najlakši dio. Prateći tutoriale na YouTubeu, odavno sam shvatio da ono za što oni koriste svoje nazive neću tako lako naći kod nas pod tim imenom (još uvijek imam noćne more o tome da sam zbog tzv. rubbing alcohol mogao biti proglašen teroristom). Dakle, nakon već spomenutog rubbing alcohol, te uz x-acto knife, sharpie, elmer's glue, epoxy resin i sl., na red je došao - mod podge! OK, znam da ovime pretjerujem i da sam neke nazive namjerno napisao malim slovom, jer zapravo se u mnogim slučajevima radi o markama nekih proizvoda, kao što se kod nas naziv Kalodont dugo koristio za pastu za zube, Eurocrem za kremu od čokolade i lješnjaka ili pak Mobitel za mobilne telefone. :-D

Uspio sam nekako naći originalni Mod Podge na internetu, ali proizvod nisu imali na raspolaganju, pa sam krenuo u istraživanje lokalnih trgovina. Iskreno, već mi je žao prodavača u lokalnom Hobby Artu, jer ih uvijek ugnjavim očito nemogućim zahtjevima. Poslušavši moj opis tog nedokučivog proizvoda, došli su na ideju da je to obično ljepilo za decoupage, pa me nagovorili da to kupim. Na kraju je ispao da je to ipak to, samo k vragu onda s YouTube hobistima i njihovim šifriranim nazivima! Da ipak ne izađem iz trgovine 100% zadovoljan uslugom, ostavio sam im novu zagonetku: što je to Elmer's glue, za koje sam također vidio i prijevod "školsko ljepilo"? Odgovor još uvijek čekam. XD

Sve u svemu, barem što se situacije u Osijeku tiče, jako je teško pronaći velik dio stvari koje su mi potrebne u mojem rastućem spektru hobija. U razgovoru s prodavačima dobio sam savjet da običan papir za printanje neće odgovarati, iako sam ja u onim tutorialima vidio da su koristili upravo taj. Navodno je predebeo i treba biti bliže salveti i sl., možda čak i nekakav "rižin papir". Pogađate - njega nema u mojem okrugu, regiji, vjerojatno ni u dimenziji! Nisam uspio naći nikakav tanji papir, ali onda sam slučajno naletio na one bilježnice za geometriju, bez crta i kvadratića i papiri su bili puno tanji od onog koji sam koristio za printanje! Istrgnuo sam ih, izrezao i prilično uspješno iskoristio u printeru.

Zadnji korak je bio pronaći neke stranice stripa na internetu (ne brinite, nisam izrezao pravi strip). Ovdje su stvari koje sam koristio:


Papiri s otisnutim stranicama stripa, škare,  skalpel,
ravnalo, kist i ljepilo za decoupage.

Kad izrežete sličice prema svom izboru, prvo nanesete sloj ljepila na materijal, zalijepite sličicu i još jednom prijeđete kistom preko nje:


Postupak ponavljate dok ne prekrijete sva područja koja ste planirali. Moj konačan proizvod izgleda ovako:


Još nekoliko detalja:


Konačna ocjena: još ne znam! :-D Hoću reći, jako sam zadovoljan rezultatom, ali ih još nisam nosio. Znam da neće dugo potrajati i da ih ne bih trebao nositi po kišnom vremenu, pa tražim pravu priliku - ne bi bilo loše otići na još kakvu znanstveno-fantastičnu ili strip konvenciju.

Zasad mogu istaknuti neke od stvari koje biste trebali znati ako se upustite u ovakav projekt. Kakvo god ljepilo nabavili, ono je u startu bijelo, ali kad se osuši postane prozirno (eat your heart out, Mod Podge!). Papir iz bilježnice je možda bio bolji od običnog za svakodnevno printanje, ali zbog užih dimenzija jedan se malo zaglavio u printeru, no na svu sreću, uspio se "osloboditi" i otisnuti do kraja (na jednoj od fotografija možete vidjeti da je jedan print ispao malo ukrivo). Drugi problem je taj što je to bio sjajan papir i boja se prilikom nanošenja ljepila počela razmazivati. Zato sam probao koristiti što manje poteza kistom, ali crteži su ispali malo bljeđi nego što su bili nakon printanja. No bez obzira na sve, što god i kako god radili, pobrinite se da se pritom dobro zabavite! ;-)

Za kraj, držite mi palčeve za "probno nošenje", kako se ne bi raspale čim izađem van. :-D

Do idućeg posta!

Nema komentara:

Objavi komentar